|
Post by Susanna on Jan 12, 2019 19:21:23 GMT
Patrik "Pate" -Risteytysponi -12v -Ruuna -Hoitajat: Maija
|
|
|
Post by mira on Feb 2, 2019 20:07:53 GMT
Hoitsujen vaihto viikko ------------------------ Saavun tallille hieman jännittyneenä mutta iloisin mielin, sillä tänään en menekkään hoitamaan tuttua Beckyä vaan Patea. Haen Paten harjat ja suojat ja alan harjata Patea, kun olen ottanyt kaviot ja saanut myös suojat Paten jalkaan, mietin että en nyt ratsasta joten haen vain Paten suitset ja irrotan niistä ohjat, laitan suitset Patelle, sitten otan liinan ja lähdemme kohti maneesia. Maneesissa laitan yhden puomikasan pitkälle sivulle, ja kiinnitän liinan Paten suitsiin. Ensin kävelytän Patea liinassa ympyrällä ja sitten otanvähän ravia. Sitten tulen Paten vierelle ja tulemme puomikasan ensin pari kertaa käynnissä ja sitten muutaman kerran ravissa. Otan Paten taas ympyrälle ja nyt otan muutaman laukka-askeleen ja sitten ravin kautta käyntiin ja kerään puomit pois, sitten lähdemme talliin. Tallissa otan Patelta varusreet pois ja annan paljon rapsutuksia ja muutaman namin, laitan Patelle loimen ja vien sen tarhaan. Kun tulen takaisin talliin, vien varusteet paikoilleen ja pesen vielä Paten harjat. Pate oli kyllä super kiva!😊❤ ~Mira Sanoja noin:138
Suski: 5v€👍👍 mira
|
|
|
Post by mira on Feb 10, 2019 11:11:54 GMT
Hoisujen vaihto viikko ------------------------- Kävelen talliin ja haen Paten harjat ja suojat ja vien ne Paten karsinan eteen. Haen ponin tarhasta ja otan loimen pois, ja alan harjata sitä. Laita Patelle myös suojat, sitten otan vielä liinan ja lähdemme maneesiin. Maneesissa kiinnitän liinan Paten riimuun ja alan kävelyttää sitä ympärilläni ympyrällä. Pian siirrän ponin raviin ja Pate lähtee reippaasti, ilmeisesti pakkanen on tehnyt tehtävänsä. Vaihdan suuntaa ja jatkan ravia. Puolessa välissä kuulen että joku tulee maneesiin ja käännyn katsomaan, mutta Pate ehti jo säikähtää ja lähti laukkaamaan, mutta pysyy silti hallinnassani, ja siirrän sen raviin, nyt huomasn ketkä maneesiin tulivat, Ira ja Muumi, tervehdimme ja siirrän jo käyntiin siirtyneen Paten raviin, ja nostan laukan, Pate laukkaa hienosti joten siirrään vielä kerran raviin ja laukkaan. Sitten kävelen loppukäynnit Paten vierellä ja lähdemme talliin, otan Patelta suojat pois, otan kaviot, harjaan ja annan pari namia, vien tavarat paikoilleen ja lähden Miran luo maneesiin. Kun saavun maneesiin Ira on jo kaarrossa ja tulee alas selästä, laitamme Muumin yhdessä pois, harjaamme, otamme kaviot ja laitamme loimen. Sitten lähden Iran kassa syömään eväitä. ~Mira💕 175 sanaa
Suski: 6v€ 👍🎀 mira
|
|
neela
Tallilla kävijä
|
Post by neela on Mar 3, 2019 6:55:34 GMT
Eilen 2.3. Pate ————————————— ajattelin siistiä Paten ja putsata sen kaikki varusteet. Ensin lähdin hakeen Patee tarhasta. Kun olin portilla kutsuin Patee ja se tuli heti juosten mun luokse ja hirnahti💗. ”No moi poika!” Moikkasin Patee ja rapsutin sitä otsalta. ”nyt mennään talliin niin voin siistiä sut” sanoin kun otin laitoin Patelle riimun. Kun olimme tallissa kävin hakemassa sakset ja Paten harjapakin pesarille missä Pate oli. Otin ensin Paten loimen pois ja harjasin ponin kokonaan. Kun olin harjannut Paten aloin siistimään sen harjaa. Sitten vuohisia. Sitten häntää. Sitten otsatukkaa. Kun olin valmis päätin mennä ihan vaan höntsäileen rennosti maneesiin ilman satulaa. Laitoin patelle vain loimen päälle ja lähdin hakemaan suitsia. Kun sain Patelle suitset lähdimme kohti maneesia. Maneesissa jouduin hetken miettiin missä se jakkara oli kun en heti sitä huomannut, mutta loppu viimeksi löytyi. Nousin selkään ja lähdin pitkin ohjin uralle. Mentiin ensin käynnissä väistöjä ja sitten otettiin ensin ravia ilman väistö tehtävää ja sitten taas ravissa väistö tehtävää. Tän jälkeen mentiin yks laukannosto ja sit tehtiin samat jutut toiseen kierrokseen. Otettiin toiseen kierrokseen vähän enemmän laukkaa. Sitten mentiin loppu ravit, loppu käynnit ja sitten matkattiin kohti tallia. Tän jälkeen otin Patelta varusteet pois ja vein sen tarhaan sen jälkeen kun olin antanut sille isot taputukset ja herkut. ”Olit super hieno poika tänään pikkunen!”😘. Sen jälkeen putsasin sen suitset ja satulan ja sitten mun piti lähtee jo kotiin😕. Oli kyllä super ihana talli päivä😍❤️🐴~Neela
|
|
|
Post by minea on Nov 13, 2019 11:34:53 GMT
Eilen 2.3. Pate ————————————— ajattelin siistiä Paten ja putsata sen kaikki varusteet. Ensin lähdin hakeen Patee tarhasta. Kun olin portilla kutsuin Patee ja se tuli heti juosten mun luokse ja hirnahti💗. ”No moi poika!” Moikkasin Patee ja rapsutin sitä otsalta. ”nyt mennään talliin niin voin siistiä sut” sanoin kun otin laitoin Patelle riimun. Kun olimme tallissa kävin hakemassa sakset ja Paten harjapakin pesarille missä Pate oli. Otin ensin Paten loimen pois ja harjasin ponin kokonaan. Kun olin harjannut Paten aloin siistimään sen harjaa. Sitten vuohisia. Sitten häntää. Sitten otsatukkaa. Kun olin valmis päätin mennä ihan vaan höntsäileen rennosti maneesiin ilman satulaa. Laitoin patelle vain loimen päälle ja lähdin hakemaan suitsia. Kun sain Patelle suitset lähdimme kohti maneesia. Maneesissa jouduin hetken miettiin missä se jakkara oli kun en heti sitä huomannut, mutta loppu viimeksi löytyi. Nousin selkään ja lähdin pitkin ohjin uralle. Mentiin ensin käynnissä väistöjä ja sitten otettiin ensin ravia ilman väistö tehtävää ja sitten taas ravissa väistö tehtävää. Tän jälkeen mentiin yks laukannosto ja sit tehtiin samat jutut toiseen kierrokseen. Otettiin toiseen kierrokseen vähän enemmän laukkaa. Sitten mentiin loppu ravit, loppu käynnit ja sitten matkattiin kohti tallia. Tän jälkeen otin Patelta varusteet pois ja vein sen tarhaan sen jälkeen kun olin antanut sille isot taputukset ja herkut. ”Olit super hieno poika tänään pikkunen!”😘. Sen jälkeen putsasin sen suitset ja satulan ja sitten mun piti lähtee jo kotiin😕. Oli kyllä super ihana talli päivä😍❤️🐴~Neela Kiva tarina🥰 8v€ neela
|
|