neela
Tallilla kävijä
|
Post by neela on Nov 2, 2019 21:53:31 GMT
Nimi: N.I. Elur "Ellu" Ikä: 8v Sukupuoli: Tamma Rotu: Newforestinponi Säkä: 145cm Taso: Ko heA, ye 125cm, re 115-120cm
Omistaja: Neela Kantosalo
|
|
neela
Tallilla kävijä
|
Post by neela on Nov 2, 2019 22:21:35 GMT
1.11.-19 Ellu on jo hetken ollut Sateessa ja se selvästi nauttii oloistaan. Se on sopeutunut todella hyvin ja ollaan päästy jo kunnolla treenaankin! Tänään me mentiin p/k ja poni toimi super hyvin. meillä oli toisella pitkälläsivulla puomi (2 askelta väliin), kavaletti (2 askelta väliin), puomi ja toisella 4 puomia niin että väliin tuli 1 askel. Päätyihin tuli pääty-ympyrät ja toisella pääty-ympyrällä oli yksi puomi, toisella taas yksi kavaletti. Ollaan lähiaikoina menty pääosin sileetä joten p/k teki ponille ihan hyvää. Kohta jo päästään hyppään! Nyt huomaa että silee on kyllä tehnyt ponille hyvää kun ollaan taivuteltu aika paljon niin Ellu on rennompi ja vähän taipuisampi. Meidän tän päivän p/k työskentely meni hyvin kun Ellu kuunteli hyvin apuja ja pysy kuulolla eikä sooloillu mitään omiaan mitä se välillä tuppaa tekeen. Kun olin saanut Ellun ratsastettua heitin sille loimen ja lähdin kohti tallia. Vein Ellun sen jälkeen tarhaan kun olin saanut sen hoidettua ja sitten putsasin sen varusteet ja omat saappaani. -Neela
(166 sanaa)
Susanna : Hyvä, että Ellu on sopeutunu hyvin! 6v€ neela
|
|
neela
Tallilla kävijä
|
Post by neela on Nov 16, 2019 21:05:48 GMT
3.11.-19 EsteitäOltiin Ellun kanssa pari viikkoo sitten estetunnilla ja aiheena oli rata. Oli vähän kiire aikataul joten ei mulla taaskaan ollut kauaa laittaa ponia kuntoon ja se ei kyllä ollut yllätys XD. Meidän radassa oli pari vähän tiukempaa mutkaa joista selvittiin hyvin, mutta kyllä siinä huomas että ite en ihan aina muista tukee kunnolla ulko-ohjasta. Alku tunnista Ellu oli super jäykkä etenkin kaulasta, mutta kun oltiin hetki verrytelty Ellukin alko rentoutuun ja tuli tosi hyvä pätkiä! Sitten kun alettiin meneen rataa Ellu rupes vähän kuumuun, mutta pysy kumminkin mun hallinnassa. Se laitto aina ennen estettä korvat höröön ja kiihdytti. Siinä sai olla ite hereillä kun poni oli niin innoissaan koska päästiin kolmen viikon "tauon" jälkeen taas hyppään kunnolla. Esteet ei ollu kun about 70cm koska piti kuitenkin huomioida ettei me olla hetkeen hypätty. Sarjalla mun piti olla super tarkka ettei Ellu rupee kiihdyttään ihan liikaa. Kerran kiellettiin kun tuli tosi huono tie. Linjalla E pysy yllättävän maltillisena mun pidätteet meni hyvin läpi. Okseri suju niinkun aina eli super hyvin. Tunnin jälkeen kylmäsin Ellun jalat letuissa ja putsasin vähän sen selkää viileellä sienellä. Sen jälkeen heitin sille fleece loimen selkään ja päästin sen karsinaan. Putsasin vielä sen ruoka ja juoma kipot ennen kun lähdin tallilta. Nyt sain siis kausipaikan ke 17-18 he B/A, jossa meen Ellulla
-Neela
(221 sanaa)
|
|